11-04-2018
Adviseurs zetten zich iedere dag met hart en ziel in voor hun klanten. De goede ontwikkeling die ik daarbij zie, is dat zij steeds vaker bewuste keuzes maken om zo te zorgen dat zij echt meerwaarde kunnen bieden voor hun klanten. Keuzes voor een bepaalde doelgroep. Of keuzes voor een specifiek vakgebied. Zoals de ontwikkeling dat het vak van inkomensadviseur steeds meer een echt specialisme wordt. Dat juich ik toe. Want het vakgebied van inkomen en sociale zekerheid is zo complex (geworden) dat je het advies daarover er niet zomaar even naast kan doen.
Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan. De organisatiegraad is nog steeds laag, waardoor de lobby niet effectief is. En waardoor verzekeraars niet gedwongen worden om de klant echt centraal te stellen. Verzekeraars neigen nu te veel naar standaardproducten, waardoor er voor de specifieke en moeilijkere risico’s, juist de specialiteit van de adviseur, te vaak geen passende oplossing (meer) is. En er zijn nog steeds veel adviseurs die het moeilijk vinden om bij hun klant over te brengen dat hun dienst een behoorlijke beloning rechtvaardigt. Tegen hen wil ik zeggen: wees trots op je vak en leg uit dat het niet gaat om wat jouw dienstverlening kost, maar wat het oplevert.
Lees hier het artikel zoals het is verschenen op VVP Online
Ik stel de bedrijfsvoering, de klant en het personeel van intermediairs centraal
Due Diligence Onderzoek (DDO)
Onderhandelen
Contracten opstellen
Dekkingsgeschillen
Aansprakelijkheidskwesties
Aandeelhoudersgeschillen
Advies Wft / Bgfo
Vergunning
Beheerst beloningsbeleid
Opstellen overeenkomsten
Beoordelen (polis) voorwaarden
Herschrijven voorwaarden op B1-niveau
in de financiële branche
bij aan- of verkoop van een assurantieportefeuille
gericht op het intermediair
bij geschillen tussen diverse partijen