01-11-2016
Op 31 oktober jl. heeft het NIBE SVV een webinar gegeven met als gast Robin van Beem. Centraal stond de doorlopende dienstverlening in het kader van de zorgplicht. De klant ontzorgen is natuurlijk de kerntaak van elke financieel dienstverlener. Maar hoe ver dat ontzorgen precies moet gaan, daarover zijn de meningen verdeeld. In dit webinar is ingegaan op wat de zorgplicht in de praktijk betekent voor bemiddelaars en adviseurs.
Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden licht Robin toe wat de implicaties zijn van de doorlopende dienstverlening in het kader van de zorgplicht. Aan bod komen enkele roemruchte uitspraken van het Kifid, maar hij is ook ingegaan op de kansen die de doorlopende dienstverlening biedt, en hoe de bemiddelaar of adviseur die het beste kan pakken.
Webinar gemist? U kunt hem hier terugkijken.
Ik stel de bedrijfsvoering, de klant en het personeel van intermediairs centraal
Due Diligence Onderzoek (DDO)
Onderhandelen
Contracten opstellen
Dekkingsgeschillen
Aansprakelijkheidskwesties
Aandeelhoudersgeschillen
Advies Wft / Bgfo
Vergunning
Beheerst beloningsbeleid
Opstellen overeenkomsten
Beoordelen (polis) voorwaarden
Herschrijven voorwaarden op B1-niveau
in de financiële branche
bij aan- of verkoop van een assurantieportefeuille
gericht op het intermediair
bij geschillen tussen diverse partijen