In deze zaak die aan de rechtbank Rotterdam is voorgelegd, speelt de vraag of de verzekerde zijn adviseur tijdig op de hoogte heeft gesteld van diens (mogelijke) tekortschieten in het naleven van de zorgplicht. De casus was als volgt.
In deze zaak die aan de rechtbank Rotterdam is voorgelegd, speelt de vraag of de verzekerde zijn adviseur tijdig op de hoogte heeft gesteld van diens (mogelijke) tekortschieten in het naleven van de zorgplicht. De casus was als volgt.
X claimt kosten van operatie na skiongeval, die niet door zorgverzekeraar worden vergoed, op reisverzekering. Deze wijst claim echter af. De geschillencommissie oordeelt of dit terecht is.
X heeft burengeschil in 2017 gemeld bij rechtsbijstandsverzekeraar, maar is vergeten de om de verjaringstermijn te stuiten. Het door X in 2022 ingediende verzoek tot het verlenen van rechtsbijstand wordt afgewezen. Hoe oordeelt de geschillencommissie?
Serieus? Algemene voorwaarden? Dat is toch gewoon een standaard document? Waarvan de tekst van het internet of een “collega” is gekopieerd en een beetje eigen is gemaakt? Hup op de website en klaar. Toch? Helaas, zo eenvoudig werkt het niet blijkt uit de praktijk.
Twee specialisten op hun eigen vakgebied, beiden uitsluitend werkzaam in de financiële branche. Met name op het gebied van portefeuille aan- of verkoop biedt deze samenwerking mooie kansen.
De Beursbengel bestaat dit jaar 80 jaar. En dat vieren ze graag samen met u op 30 maart 2017 in BCN Amsterdam Arena. Robin van Beem zal een van de workshops voor zijn rekening nemen.
Tijdens deze L&L gaan mrs. Robin van Beem en Sjoerd Meijer in op de opties voor herziening Wft zoals die in de internetconsultatie zijn opgenomen. Ook bespreken zij de Insurance Distribution Directive, die sinds 2016 in werking is getreden en die in onze wetgeving geïmplementeerd zal worden.
In deze workshop, gegeven door Robin van Beem en Coen Fledderus, worden de meest voorkomende afwijzingsgronden door verzekeraars behandeld. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk gemaakt dat het de moeite kan lonen om het standpunt van verzekeraars kritisch te bekijken.
In deze zaak gaat het om de verplichting van een beursmakelaar om proactief te handelen bij de jaarlijkse verlenging van een verzekering.
Er is recent veel te doen geweest over collectieve vergunningen, met name bij VvE’s. Zo heeft de Branchevereniging voor VvE Beheerders per 14 juni 2016 goedkeuring gekregen van de AFM voor een collectieve vergunning. Zo kunnen zelfstandige VvE’s als aangesloten onderneming onder deze vergunning werken. Maar hoe zit het eigenlijk met collectieve vergunningen?
In mijn bijdrage in het vorige nummer van De Beursbengel behandelde ik een uitspraak waarin de vraag centraal stond wie er bij een intensieve relatie tussen adviseur en klant verantwoordelijk is voor het doorgeven van wijzigingen over de aard en omvang van de werkzaamheden van de onderneming. In deze zaak speelt die vraag weer. Maar dit keer is de uitkomst anders.
Op 22 november a.s. is Polis Advocaten met een stand vertegenwoordigd op de am:dag. Robin van Beem en Coen Fledderus geven tijdens deze dag een lezing met als titel: Ik wens u veel personeel! Een praktische sessie over arbeidsrechtelijke aangelegenheden. Wij heten u van harte welkom op de stand of bij de lezing.
Coen Fledderus en Robin van Beem, advocaten bij Polis Advocaten, verzorgen op de am:dag een sessie over arbeidsrecht. Aan de hand van praktijkvoorbeelden schetsen ze hoe juridische problemen op personeelsgebied voorkomen of opgelost kunnen worden.
Op 31 oktober jl. heeft NIBE SVV een webinar gegeven met als gast Robin van Beem. Centraal stond de doorlopende dienstverlening in het kader van de zorgplicht. Webinar gemist? Terugkijken kan.
Uit een recente uitspraak van de Hoge Raad blijkt dat bij een overgang van onderneming de rechten en verplichtingen die op het moment van de overgang voortvloeien uit de pensioenovereenkomst tussen de verkoper en zijn werknemers van rechtswege overgaan op de verkrijgende werkgever.
Ik stel de bedrijfsvoering, de klant en het personeel van intermediairs centraal
Due Diligence Onderzoek (DDO)
Onderhandelen
Contracten opstellen
Dekkingsgeschillen
Aansprakelijkheidskwesties
Aandeelhoudersgeschillen
Advies Wft / Bgfo
Vergunning
Beheerst beloningsbeleid
Opstellen overeenkomsten
Beoordelen (polis) voorwaarden
Herschrijven voorwaarden op B1-niveau
in de financiële branche
bij aan- of verkoop van een assurantieportefeuille
gericht op het intermediair
bij geschillen tussen diverse partijen